دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com
دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com

نامه احمد شاملو به آیدا-رضا پیربادیان

آیدا نازنین خوب خودم.

ساعت چهار یا چهارونیم است.هواداردشیری رنگ می شود. خوابم گرفته است اما به علت گرفتاریهای فوق العاده ای که دارم نمی توانم بخوابم. باید کارکنم. کاری که متاسفانه برای خوشبختی من و تو نیست.برای رسالت خودم هم نیست.برای انجام وظیفه هم نیست: برای هیچ چیز نیست. برای تمام کردن احمد توست .برای آن است دیگر_به قول خودت_چیزی ازاحمد برای تو باقی نگذارد.

اما... بگذارباشد.اینها هم تمام می شود.بالاخره فردا مال ماست.

مال من و تو باهم مال آیدا و احمدباهم ...

بالاخره خواهد آمد.آن شبهایی که تاصبح درکنارتو بیدار بمانم.سرت را روی سینه ام بگذارم و به تو بگویم که درکنارت چقدرخوشبختم.

چقدرتورا دوست دارم .چه قدر به نفس تو درکنارم احتیاج دارم چه قدر حرف دارم که با تو بگویم افسوس همه حرفهای ما این شده است که تو به من بگویی(امروزخسته هستی)یا (چه عجب امروزشادی؟)و من به تو بگویم که : (دیگر کی می توانم ببینمت؟)و یا :تو بگویی :(می خواهم بروم.من که باشم به کارت نمی رسی.)من بگویم :(دیوانه زنجیری حالا چند دقیقه دیگربشین.)وهمین _همین و تمام آن حرفها و شعرها و سرودها یی که درروح من زبانه می کشد تبدیل به همین حرفها و دیدارهای مضحکی شده که مرا به وحشت می اندازد :

وحشت ازاینکه رفته رفته تو از این دیدارها و حرفها سرانجام ازعشقی که محیط خودش را پیدا نمیکند تا پرو و بالی بزند گرفتار نفرت و کسالت و اندوه بشوی.

این موقع شب یا بهتربگویم سحر از تصور این چنین فاجعه ای به خود لرزیدم کارم راگذاشتم که این چند سطررا برایت بنویسم .

آیدای من این پرنده دراین قفس تنگ نمی خواند.اگرمی بینی خفه و لال و خاموش است به این جهت است... بگذار فضا و محیط خودش راپیدا کند تا ببینی که چه گونه درتاریک ترین شبها آفتابی ترین روزها را خواهد خواند.

به من بنویس تا هردم و هرلحظه بتوانم آنرا بشنوم:

به من بنویس تا یقین داشته باشم که تو هم مثل من در انتظار آن شبهای سفیدی. به من بنویس که می دانی این سکوت و ابتذال زاییده زندگی دراین زندانی است که مال مانیست .که خانه ی ما نیست. که شایسته مانیست . به من بنویس که تو هم درانتظار سحری هستی که پرنده عشق ما درآن آواز خواهد خواند.

29 شهریور 42 -احمد تو



شنیدن دکلمه با صدای رضا پیربادیان

نظرات 6 + ارسال نظر
نسترن چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 13:21 http://nastaran-amoozegar.blogsky.com

یاد وخاطره شاملو گرامی. به من هم سر بزن .

الــــی...دختری که شع ـر شد.. پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 13:08 http://goodlady.blogsky.com

خورشید اگر گرم تماشای تو نیست

دلگیر مشو،ز پشت کوه آمده است...

راضییم ازتون آقاااا

:)

سیده مریم یکشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 15:27

خیلی ناناز بود مرسی

A.D یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 15:54

آید ای خوب و نازنینم....
رنگین کمان پاداش کسانی است
که تا آخرین قطره باران صبر می کنند
آیدای خوب و نازنینم
صبر کن ...
منتظر بارش باران باش
و باز هم صبر کن
... تو واحمد هر دو تنهایید ...

زیبا بود تشکر

Yeganeh جمعه 4 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 06:25

Roso پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 19:48

نامه های احمدشاملو به ایدا رو هرچقدر بخونی کمه و از خوندنش خسته نمیشی♥️♥️♥️

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد