دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com
دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com

پاییز کوچک من-حسین منزوی-دکلمه رضا پیربادیان

پاییز کوچک من،

گنجایش هزار بهار،

گنجایش هزار شکفتن دارد

وقتی به باغچه می­نگرم

روح عظیم «مولانا» را می­بینم

که با قبای افشان

و دفتر کبیرش

زیر درخت­های گلابی

                                    قدم می­زند

و برگ­های خشک

                        زیر قدم­هایش شاعر می­شوند

وقتی به باغچه می­نگرم

«بودا» حلول می­کند

در قامت تمام نیلوفرها

وقتی به باغچه می­نگرم

پاییز «نیروانا» ست

پاییز نی زنی است

که سحر ساده­ی نفسش را

در ذره­های باغ

                        دمیده است

و می­زند

            که سرو

                        به رقص آید

£

پاییز کوچک من

دنیای سازش همه رنگ­هاست

                                    با یکدیگر

تا من نگاه شیفته­ام را

در خوش­ترین زمینه به گردش برم

و از درخت­های باغ بپرسم

خواب کدام رنگ

                        یا

                        بیرنگی را

                                    می­بینند

در طیف عارفانه­ی پاییز؟




شنیدن دکلمه با صدای رضا پیربادیان

نظرات 4 + ارسال نظر
.! چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 18:45

برویم زیر پاییز تمام درختان جهان قدم بزنیم . آنجا که نور آگاهی درطیف عارفانه ی پاییز نمایان است .

مریم پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:07

پاییز را دوست دارم

اما وقتی با صدایتان به آن می نگرم

خیلی زیباتر به نظر می رسد ...

ممنون .

✺ӃᾁӃŤọỌʂ✺ پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 16:05 http://inzendegiyemanee.blogfa.com/

فرقی نمیکند که کجا متولد شده باشی
مهم این است که آمده ای
تا قصه ی ناسروده ای را بسرایی
در ناکجا آباد این کویر بی نشان
مهم این است که خودت باشی
قصه ات را شبیه خودت
شبیه زیباترین غزل جهان بنویس
**********************************
امروز زادروزمه . خوشحال میشم در مهمونیه خودمونیم شرکت کنی

A.D پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 02:03 http://a-dodange.blogfa.com

من آن بانوی"پاییزم"..
من از احساس لبریزم...
دمی با باد میرقصم...
گهی غمگین و تاریکم...
گهی بارانی ام، خیسم...
و گه گاهی به یاد عشق...
تمام غصه ها را برگ می‌ریزم...
نفسهایم اگر سرد است...
تمام برگ هایم گرم و تب دار است...
چو آتش رنگ های سرخ و نارنجی به تن دارم...
گهی یک قاب رویایی میان کوچه باغی ساکت و غمگین...
گهی یک منظره در دستهای آن خیابانی...
که نم دار از حضور خیس باران است...
نگو پاییز دلگیر است افسرده...
که در آن وصل و هجران هر دو زیبا است و رویایی...
منم بانوی "پاییزی
من عاااااااااااشق پایییییییییییییزم

هزاااااااااااااااار باااااااااااااار دوسش داشتم زیباااااااااااااااا بود
سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد