دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com
دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com

از یاد مبر که ما انسان را رعایت کرده ایم-شاملو-دکلمه رضا پیربادیان


آه،تو می‌دانی
می‌دانی که مرا
سر باز گفتن بسیاری حرف‌هاست
هنگامی که کودکان
در پس دیوار باغ
با سکه‌های فرسوده
بازی کهنه زندگی را
آماده می‌شوند
می‌دانی
تو می‌دانی
که مرا
سر بازگفتن کدامین سخن است
از کدامین درد.

-------------------
پیمانه ها به چهل رسید و آن برگشت.
افسانه های سرگردانیت
- ای قلب در به در! -
به پایان خویش نزدیک میشود.

بیهوده مرگ
به تهدید
چشم می دراند.
ما به حقیقت ساعت ها
شهادت نداده ایم
جز به گونه این رنجها
که از عشق های رنگین آدمیان
به نصیب برده ایم
چونان خاطره ئی هر یک
در میان نهاده
از نیش خنجری
با درختی.

با این همه از یاد مبر
که ما
- من وتو -
انسان را
رعایت کرده ایم.
------------
قلبم را در مجری ِ کهنه ئی
پنهان می کنم
در اتاقی که دریچه ئیش
نیست.
از مهتابی
به کوچه تاریک
خم می شوم
وبه جای همه نومیدان
میگریم.

آه
 من
حرام شده ام!

با این همه - ای قلب در به در!-
از یاد مبر
که ما
- من وتو -
عشق را رعایت کرده ایم،
از یاد مبر
که ما
- من و تو -
انسان را
رعایت کرده ایم،
خود اگر شاهکار خدابود
یا نبود




شنیدن دکلمه با صدای رضا پیربادیان


نظرات 4 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 23:09

طنین زیبای صدای شما

همراه باشعر زیبای شاملو

اگر شاهکار نیست

من نمیدانم چیست ...

چقدر ما خوش اقبال هستیم که شما را داریم.

پاینده باشید.

زنده باشید مریم خانم

فرح ناز یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 18:39 http://farahnaaz.blogsky.com/

با مریم عزیز موافقم...

درود بر شما و دست مریزاد

آفتاب طبع تان هماره فروزان باد

گیسو پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:05 http://gisoo-b-9.blogfa.com

لینکاتون خرابه چرا؟؟ :(

بله سایت سرویس دهنده اش فایل ها رو پاک کرده
دوباره آپ میکنم سر فرصت

Amin Karimi پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 22:47 http://....

در این کوچه های غربت مونس و همدم و دلگرمی من شده شنیدن اجراهای بی نظیر آقای پیر بادیان از شعر فاخر ایران , هر شب صفحه های ایشان رو میگردم تا اگه اجرای تازه یی منتشر کردند روی هوا شکارشون کنم , براستی که اگه ما آقای پیربادیان رو نداشتیم چقدر زندگیمون خالی میبود , امین کریمی , سوئد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد