دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com
دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com

سلام یعنی برای همیشه ... خداحافظ!-سید علی صالحی-دکلمه رضا پیربادیان

تکلیفِ تمام ترانه‌های من
از همین اولِ بسم‌اللهِ بوسه معلوم است
سلام، یعنی خداحافظ!
خداحافظ جای خالی بعد از منِ غریب
خداحافظ سلامِ آبی امنِ آسوده
ستاره‌ی از شب گریخته ی همروزِ من،
عزیزِ هنوزِ من ... خداحافظ!


همین که گفتم!
دیگر به هیچ پرسشی
پاسخ نمی‌دهم!


هی بی‌قرار!
نگران کدامِ اشتباهِ کوچکِ بی‌هوا
تو از نگاه چَپ‌چَپِ شب می‌ترسی؟
ما پیش از پسینِ هر انتظاری حتما
کبوترانِ رفته از اینجا را
به رویای خوش‌ترین خبر فراخواهیم خواند.


من ... ترانه‌ها وُ
تو ... بوسه‌ها وُ
شب ... سینه‌ریزِ روشنش را گرو خواهد گذاشت،
تا دیگر هیچ اشاره یا علامتی از بُن‌بستِ آسمان نمانَد.
راه باز ...، جاده روشن وُ
همسفر فراوان است.


برمی‌گردیم
نگاه می‌کنیم
امیدوار به آواز آدمی ...!


آیا شفای این صبحِ ساکتِ غمگین
بی‌خوابِ آخرین ستاره مُیسر نیست؟
همیشه همین قدم‌های نخستینِ رفتن است
که رازِ آخرین منزلِ رسیدن را رقم می‌زند.


کم نیستند کسانی
که با پاره‌ی سنگی در مُشتِ بسته‌ی باد
گمان می‌کنند کبوتری تشنه به جانب چشمه می‌بَرَند،
اما من و کبوتر و چشمه گول نخواهیم خورد
ما خوابِ خوشی از احوالِ آدمی دیده‌ایم


از این پیشتر نیز
فالِ غریب ستاره هم با ما
از همین اتفاق عجیب گفته بود.


ما نزدیک آینه نشستیم و شب شکست و
خبر از مسافرِ خوش‌قولِ بوسه رسید،
رسید همین نزدیکی‌ها
که صبحِ یک جمعه‌ی شریف
از خواب روشن دریا باز خواهیم گشت.
همه چیز دُرست خواهد شد
و شب تاریک نیز از چراغِ تَرک‌خورده عذر خواهد خواست.
همین برای سرآغاز روزِ به او رسیدن کافی است،
همین برای نشستن و یک دلِ سیر گریستنِ ما کافی‌ست،
همین برای از خود دور شدن و به او رسیدن کافی است.


سلام ...!
سلام یعنی خداحافظ!
خداحافظ اولین بوسه‌های بی‌اختیار
کوچه‌های تنگ آشتی‌کنانِ دلواپس
عصر قشنگِ صمیمی
ماه مُعطرِ اطلسی‌های اینقدی، ... خداحافظ!


سلام، سهمِ کوچکِ من از وسعت سادگی!
سایه‌نشینِ آب و همپیاله‌ی تشنگی سلام،
سلام، اولادِ اولین بوسه از شرمِ گُل و گونه‌های حلال،
سلام، ستاره‌ی از شب گریخته‌ی همروز من،
عزیزِ همیشه و هنوز من ... سلام!







دانلود با لینک مستقیم




نظرات 5 + ارسال نظر
.! چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 20:18

عزیزِ همیشه و هنوز من ... سلام!

سلامممممممممممممممممممممممم

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 02:51 http://mhasarainbow.blogfa.com

سلام
سال نو شما مبارک! امروز برای اولین بار دکلمه های شما رو دیدم و با صدای شما آشنا شدم. صدای بسیار زیبایی دارید، انتخاب موزیک دکلمه هاتون خوبه ولی با اجرای شما به مشکل خوردم. از اونجایی که کمی دست در این کار دارم دلم نیامد که نظرم رو نگم. با صدایی به این دلنشینی حیفه که اجرای دکلمه ها ا ینقدر سریع هستند و حالت خبری دارند. به نظر من شعر و دکلمه باید ارامش خاصی در شنونده ایجاد کنه که من با دکلمه های شما نتونستم به این ارامش برسم مثلا همین دکلمه سلام یعنی برای همیشه، این دکلمه می توانست نرم تر و ارام تر اجرا بشه تا با صدای شما ارامش بیشتری برای شنونده ایجاد کنه. 4 دقیقه زمان برای این شعر کمه البته این نظر منه و شما هم حتما برای خودتون و اجرا به این شکل دلیلی دارید ولی فکر می کنم صدای شما می تونه ارامش بیشتری در شنونده ایجاد کنه به شرطی که اجرا اینقدر خبری نباشه.
امیدوارم همیشه موفق باشید

ممنونم بابت توجه و اظهار نظر
شادکام باشید

مریم جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 22:31

میشه معنی شعرتون و بنویسید

مریم جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 22:46

لظفا معنی شعر و بنویسید

معنی چیرو؟

Baran چهارشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:42 http://haftaflakblue.blogsky.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد