دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com
دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com

گفت و گو از پاک و ناپاک است-اخوان-دکلمه رضا پیربادیان

گفت و گو از پاک و ناپاک است

وز کم وبیش زلال آب و آیینه

وز سبوی گرم و پر خونی

که هر ناپاک یا هر پاک

دارد اندر پستوی سینه

هر کسی پیمانه ای دارد

که پرسد چند و چون از وی

گوید این ناپاک و آن پاک است

این بسان شبنم خورشید

وان بسان لیسکی لولنده در خاک است

نیز من پیمانه ای دارم

با سبوی خویش ، کز آن می تراود زهر

گفت و گو از دردناک افسانه ای دارم

ما اگر چون شبنم از پاکان

یا اگر چون لیسکان ناپاک

گر نگین تاج خورشیدیم

ورنگون ژرفنای خاک

هرچه این ، آلوده ایم ، آلوده ایم ، ای مرد

آه ، می فهمی چه می گویم ؟

ما به هست آلوده ایم ، آری

همچنان هستان هست و بودگان بوده ایم ، ای مرد

نه چو آن هستان اینک جاودانی نیست

افسری زروش هلال آسا ، به سر هامان

ز افتخار مرگ پاکی ، در طریق پوک

در جوار رحمت ناراستین آسمان بغنوده ایم ، ای مرد

که دگر یادی از آنان نیست

ور بود ، جز در فریب شوم دیگر پاکجانان نیست

گفت و گو از پاک و ناپاک است

ما به هست آلوده ایم ، ای پاک! و ای ناپاک

پست و ناپاکیم ما هستان

گر همه غمگین ، اگر بی غم

پاک می دانی کیان بودند ؟

آن کبوترها که زد در خونشان پرپر

سربی سرد سپیده دم

بی جدال و جنگ

ای به خون خویشتن آغشتگان کوچیده زین تنگ آشیان ننگ

ای کبوترها

کاشکی پر می زد آنجا مرغ دردم ، ای کبوترها

که من ارمستم ، اگر هوشیار

گر چه می دانم

به هست آلوده مردم ، ای کبوترها

در سکوت برج بی کس مانده تان هموار

نیز در برج سکوت و عصمت غمگینتان جاوید

های پاکان ! های پاکان ! گوی

می خروشم زار





دانلود دکلمه با صدای رضا پیربادیان



نظرات 3 + ارسال نظر
محسن چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:37

صداتون عالیه من بعضی وقتا باصدای شما گریه می کنم.

الهه پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 11:12

سلام
فقط خواستم ازین وبلاگ عالیتون تشکر کنم امروز ازون روزاى خزونیم بود که هیچ حال و حوصله نداشتم. به دنبال شعرى وبلاگ شما رو دیدم و وقتى دیدم مى شه نشست و چشمها رو بست و به صداى زیباى شما به این اشعار دل انگیز گوش داد لذت بى نهایت بردم. هیچ فکر نمى کردم روزى هوس کنم بجاى شعر خوندن شعر بشنوم. یا بهتر بگم حتى حال خوندن هم نداشته باشم. خیلى چسبید. خیلى ممنون

A.D جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 16:48

خیلی دوسش داشتم...
چه محتوای فوق العاده ای ....
چقدر خوب با صداتون .... لحن کلامتون ...
معنی رو به شنونده تفهیم می کنید
سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد