دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com
دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com

نامه به همسرم-ناظم حکمت-مترجم احمد پوری-دکلمه رضا پیربادیان

یگانه‌ترینم
در نامه‌ات نوشته‌ای ‏
که سرم درد می‌کند
قلبم تیر می‌کشد
می‌گویی:‏
‏«اگر دارت بزنند
اگر تو را از دست دهم
می‌میرم»‏

تو نمی‌میری دلبندم
خاطره‌ام ‏
چون دودی سیاه در دست باد محو خواهدشد
حتماً نمی‌میری
بانوی گیسوحناییِ قلب من
عمرِ اندوه در قرن بیستم یک‌سال بیش نیست

مرگ
نعش آویخته از یک طناب
قلب من ‏
چنین مرگی را نمی‌پذیرد
اما
اما
اگر دستان عنکبوت‌وار و سیاه و پرموی کولی بیچاره‌ای ‏
طنابی را دور گردنم گره زند
بیهوده تلاش خواهندکرد
در چشمان آبیِ «ناظم»، ترس را ببینند

در سپیدۀ واپسین‌صبحِ زندگی‌ام
تو را و دوستانم را خواهم‌دید
و به‌سوی گورم خواهم‌رفت ‏
با حسرت هیچ‌چیز، مگر ترانۀ نیمه‌تمامی

همسرم ‏
مهربانم ‏
طلایی‌ام
زنبورعسلم
چرا سخن از اعدام می‌گویم؟
هنوز که محاکمه نشده‌ام
سر آدم را هم که چون خیاری نمی‌کَنند

این‌همه را فراموش کن
پول اگر داری ‏
برایم گرمکن بگیر
سیاتیکم بار دیگر بازگشته

زن یک زندانی ‏

همیشه به چیزهای خوب باید فکرکند





دانلود دکلمه با صدای رضا پیربادیان


نظرات 7 + ارسال نظر
. چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 23:35

سلام
اجرای بسیار زیبایی بود
همیشه دلم واسه ناظم حکمت می سوخت چون بهترین سالهای عمرش رو‌ در زندان سپری کرد
می دانستید پابلو نرودا که بعضی از اشعاش رو دکلمه کردید از دوستان حکمت بوده؟

ممنونم
نمیدونستم
اما جفتشون عالین حداقل ترجمه های خوبی ازشون هست

محسن قاسمی پور پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 21:38

احسنت استاد. بی زحمت به این وبلاگ بیایین و دکلمه های منو گوش کنید
deklame.asheghane.blogfa.com
استاد نوشته دکلمه با صدای محسن قاسمی پور

Fateme جمعه 5 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 12:26

سلام
وقت بخیر
صدای گرم و دلنشینی دارید و من اکثر کارها رو گوش دادم و لذت بردم
میشه این شعر آقای مصدق رو اجرا کنید؟
من گمان می کردم
دوستی همچون سروی سرسبز
چارفصلش همه آراستگی ست 
یا اگر اجرا کردید اطلاع بدید ، جستو جو کردم ولی ندیدم
با سپاس

سلام
نخوندمش
سر فرصت میبینمش

محسن قاسمی پور جمعه 5 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 12:45

استاد دکلممو گوش دادین.

من متخصص نیستم به یه متخصص مراجعه کن که نظر فنی بهت بده من صرفا میتونم بگم خوشم اومد یا نه
اگه در همین حد میخوای نظر برام ایمیل کن اما بهتره با آدمهای فنی صدا مشورت کنی
کلاسهای فن بیان میتونی جستجو کنی

محسن قاسمی پور جمعه 5 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 16:24

ممنونم استاد

باربری دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 00:56 http://navidbar.com

سلام
بسیار عالی بود ، موفق باشی
http://navidbar.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد