دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com
دکلمه های رضا پیربادیان

دکلمه های رضا پیربادیان

Email: pirbadian@gmail.com

دیگر این پنجره بگشای که من-هوشنگ ابتهاج-دکلمه رضا پیربادیان

دیگر این پنجره بگشای که من
به ستوه آمدم از این شب تنگ.
دیرگاهی‏ست که در خانه‏ی همسایه‏ی من خوانده خروس.
وین شبِ تلخِ عبوس
می‏فشارد به دلم پای درنگ.
 
دیر‏گاهی‏ست که من در دلِ این شامِ سیاه،
پشت این پنجره، بیدار و خموش
مانده‏ام چشم به راه.
همه چشم و همه گوش:
مست آن بانگ دل‏آویز که می‏آید نرم
محو آن اختر شب‏تاب که می‏سوزد گرم
مات این پرده‏ی شبگیر که می‏بازد رنگ.
 
آری، این پنجره بگشای که صبح
می‏درخشد پسِ این پرده‏ی تار.
می‏رسد از دل خونین سحر بانگ خروس.
وز رخ آینه‏ام می‏سترد زنگ فسوس
بوسه‏ی مهر که در چشم من افشانده شرار

خنده‏ی روز که با اشک من آمیخته رنگ ...





دانلود دکلمه با صدای رضا پیربادیان

نظرات 1 + ارسال نظر
بهاره زمانیان یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 16:55

" آخرین عُقاب "


گرداگردت را رویا فراگرفته است
از موهایت
ابرها عبور می کنند
و بارانها می بارند !
شانه های برفی ات
در مِه فرو رفته است
و سکوتی وهم انگیز
سرتاسرِ این حوالی را
در بر گرفته است
دیگر پرنده ای نمانده است
تا دراین کرانه بمانَد
و بر لبه ی سکوت بخوانَد
و من
آخرین عُقابی هستم
که لانه ام را
در این دامنه ی مِه آلود
گم کرده ام !

#یدالله_گودرزی(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد